Idrettsrådets «Ildsjelpris for 2015»

Postet av Vigrestad Idrettsklubb den 17. Mar 2016

GRATULERE TIL VÅR KJÆRE PER MED DEN VELFORTJENTE PRISEN

IDRETTSRÅDETS "ILDSJEL-PRIS FOR 2015"

Gjennom sitt engasjement for sporten han representerer både lokalt, nasjonalt og internasjonalt har vedkommende satt både Hå Kommune, Rogaland og Norge på kartet!

Han har vært president i det norske særforbundet og visepresident i det Europeiske, begge i en årrekke. I tillegg har han vært, og er, formann i sin lokale gruppe på «livstidskontrakt».

Vedkommende har også vært med som funksjonær under de tre siste olympiske leker, sist i London i 2012! Dèt, kombinert med hans internasjonale verv, viser at han er en vel respektert mann i det internasjonale idrettsmiljøet innen sin sport, en sport der Norge egentlig er for en liten nasjon å regne. Han har stått i spiss for flere Europamesterskap på norsk jord!Han har vært på landslaget i sin idrettsgren, har tatt NM-medaljer og satt norske rekorder som aktiv! Han deltok første gang i NM i 1969! – og siste gang i 1989!

Idrettsrådets «Ildsjelpris for 2015» tildeles derfor Per Mattingsdal, Vigrestad IK.