CrossTeens

Postet av Vigrestad Idrettsklubb den 21. Nov 2019

Start dagen med fysisk aktivitet! Sterkere hjerne, økt konsentrasjon, bedre læring.
Vil også være med på å skape trygghet, tilhørighet, treningsglede, vennskap, mestring, utvikling, tilrettelagt trening for alle.

Oppstart fredag 10.januar 2020.
Når: fredager kl 07.00-07.45, inkl. næringsrik frokost etter endt trening, i sosialt rom.
For hvem: aldersgruppa 12-14 år (2008,2007,2006,2005)
Hvor: Klubben Treningssenter i stor sal (Sal1)

Pris:

Kr 300,- pr mnd

Søskenrabatt -15%

Bindende påmelding

Er du medlem av klubben treningssenter (13 og 14 år) koster det kr. 50,- i mnd (pga maten)

Semester: Januar – juni 2020 (skolerute)

Åpent for 3 stk drop in, ved påmelding innen torsdag morgen, hver uke.

OBS: Påmelding med navn, etternavn, adresse, postnr/sted, født, tlf og mail til monica@vigrestad-ik.no
max 12 stk, følger skoleruta.

Hva er CrossTeens:Det er aldersrelatert funksjonell trening satt i et godt system som gir rask og god utvikling. Essensen i denne formen for trening er å lære de unge å bruke kroppen, gi dem trygghet, mestring, treningsglede og utvikling av styrke og bevegelsesferdigheter.Øktene er på 45min og legges opp til variert trening av hele kroppen med lite venting og høyt tempo. Alle økter inneholder dynamisk oppvarming og grunnleggende bevegelser som hopping, bæring, løfting, dytting, trekking. Øvelser som brukes er inspirert av blant annet funksjonell fitness, hinderløp, egen kroppsvekt. Øvelsene er tilpasset på en måte som gjør at alle uansett nivå og ferdighet skal kunne delta.

"Det er enklere å bygge sterke funksjonelle barn og unge, enn det er å reparere ødelagte voksne."