Treningstimer uke 24

Sweat&Burn kl. 09.00-09.45

Zumba kl. 18.00-19.00

Tirsdag:

CrossTeens kl.. 16.30-17.15,  for årskull 2006, 2007 eller 2008 - kom og prøv CrossTeens, se om dette er noe deg før oppstart i høst, husk påmelding! MAX 12 STK.

Treningene her pleier og foregå inne i sal eller "crossfit" del i treningssenteret. Siden treningssenteret ennå er stengt kjører vi timen ute på fotballbanen oppe utfor treningssenteret.

Sirkeltrening kl.  18.30-19.15

Onsdag:

Sweat&Burn kl. 09.00-09.45

Strong kl. 17.30-18.15

Torsdag:

Sirkeltrening kl. 17.30-18.15

Fredag:

Sirkeltrening kl. 09.00-09.45

Påmelding til alle timer på messenger til klubben treningssenter eller mail:              klubbentreningssenter@vigrestad-ik.no.

NB! Er du småforkjøla, hoster, osv må du holde deg hjemme😷

Og husk å gi beskjed dersom du ikke kan komme allikevel, vi gleder oss til enda mer aktivitet med dere 👍

Litt info om timene våre nå i coronatida:

Sirkeltrening: vi står på 1 fast plass, med god avstand til de andre. Øvelsene vi bruker er gode kroppsvekt øvelser (vil du ha mer motstand kan du ta med strikker selv, men funker meget godt uten)
Tirsdag kjører vi 40sek jobb,20 sek hvil - 10 ulike øvelser x 3 runder.
Torsdag kjører vi 40 sek jobb, 20 sek hvil - 8 ulike øvelser x 4 runder. Dette opplegget kjører vi frem til sommeren, så kan vi se utvikling etterhvert😉👍💪                                                                                      Fredag kjører vi 40sek jobb, 20 sek hvil - 8 ulike øvelser x 4 runder. Husk her og ta med 1,5L flasker med vann, evt manualer.

Sweat and burn: vi jobber mest med kroppsvekt, men trenger også 2 1,5liters eller 0,5l flasker med vann (alle har med selv). Med god avstand fra hverandre.
Her jobber vi 4 øvelser underkropp*3 (4×45 sek med 15 sek hvile mellom hver øvelse).
4 øvelser armer,skulder og rygg*3 og 4 øvelser core*3.
Likt program begge dager😉

CrossTeens: Det er aldersrelatert funksjonell trening satt i et godt system som gir rask og god utvikling. Essensen i denne formen for trening er å lære de unge å bruke kroppen, gi dem trygghet, mestring, treningsglede og utvikling av styrke og bevegelsesferdigheter.Øktene er på 45min og legges opp til variert trening av hele kroppen med lite venting og høyt tempo. Alle økter inneholder dynamisk oppvarming og Øvelser som brukes er inspirert av blant annet funksjonell fitness, hinderløp, egen kroppsvekt. Øvelsene er tilpasset på en måte som gjør at alle uansett nivå og ferdighet skal kunne delta.

Strong: Høyintensiv trening ledet av musikk. Føle hver eneste takt. Synkroniser hver bevegelse. Tren hver muskel.

Zumba: Beveger oss etter musikk.