Velkommen på laget Vigrestad Betong System AS

Postet av Vigrestad Idrettsklubb den 11. Mai 2022

VELKOMMEN PÅ LAGET Vigrestad Betong System as!!

Vigrestad Betong System i Stokkelandsmarka produserer og leverer betongkummer med rist, betongelementer til bygg, blomsterkasser til uteområder og større boligområder - og hagemøbler. Spesialbestillinger og skreddersøm er alltid interessant for jærbedriften som satser innovativt og trives med utfordringer, noe blant annet betongkunsten til er et godt eksempel på.. Og følger du med på "Tid for Hage" på TV2, så er det nettopp produkter fra Vigrestad Betongsystem som dukker opp på skjermen.. Bare det er et kvalitetstegn i seg selv.. I en spennende og nytenkende bedrift! Velkommen på lag med oss i VIK, Svein Kåre Mæland & Co!

Fått med deg KONKURRANSEN på facebook: Vi trekker ut et gavekort på Søndagsmiddag for 2 med dessert på eminente Jærgarden Kvalbein og et Pizzagavekort fra Pizzabakeren Vigrestad over helgen blant de som trykker liker! & ETT EXTRA Pizzagavekort blant de som trykker liker på bildene og...

Mvh Arnfinn Dahl, Daglig (g)leder Vigrestad IK.





Goe gang på klubben!

Postet av Vigrestad Idrettsklubb den 6. Mai 2022

DE USTOPPELIGE! 😊👌
Endelig er de igang igjen, Team Stålesen & Øen! Taket på gamle hallen skal skiftes, og den helt råe gjengen var ikke vond å be denne gangen heller!! Mens godkokken Erling Vigrestad snekret kjøttkaker til 17 Mai, så satte de opp stillaset ute! Full speed hele uken her på huset ja! Sånt liker vi. BoBygg tok seg av saneringen av de gamle takplatene.. Derfra og inn overtar godgjenget vårt!
GOD HELG Godtfolk!! 👌🙂




Kjekt besøk på idrettsklubben

Postet av Vigrestad Idrettsklubb den 3. Mar 2022

Kjekt besøk på idrettsklubben i dag! 😀 Det var svært hyggelig at Ordfører Jonas Skrettingland tok turen innom under VIK`s tradisjonsrike Torsdagkaffe!  VIK`s 100-års bok ble overrakt ordføreren i gave av Jorunn Aarsland og Eirik Flåten, som sammen med Olav Ege har hatt ansvaret for den flotte jubileumsboka. De godt over tjue fremmøtte kunne nyte av både kaffe, kaker og ordførerens selskap. Mange spørsmål fikk vi og svar på i så måte, og det var betryggende å høre at det nå om dagen jobbes iherdig fra politisk hold i forhold til idrettens økte energikostnader . Vi krysser fingrene og stoler på at de dyktige politikerne våre finner gode løsninger i så måte. God lyd i gjengen og gode kaker var det, både fra bakeren og litt hjembakst i tillegg, selvsagt fra nevnte gullgode Jorunn...  🙂🙂 Vi(k) løfter sammen, & i lag med kommunen.. Ha en fin dag i godværet på Jæren. Mvh Arnfinn Dahl, daglig (g)leder VIK.



Trening etter covid-19

Postet av Vigrestad Idrettsklubb den 23. Feb 2022

Trening etter covid-19
 Det anbefales å gjenoppta treningen ved å følge en trinnvis modell. Før du vurderer å gjenoppta treningen, må du kunne gjennomføre vanlig hverdagsaktivitet og kunne gå 500 meter på flat mark uten å bli utmattet eller kortpustet. Du bør ha minst ti dager med hvile og syv dager uten symptomer før du starter. Denne perioden representerer trinn 1 i modellen.
 
 Idretter med lavere krav til kondisjon, som golf, kan muligens gjenopptas raskere enn andre idretter. Overvåking som kan være nyttig i gjenopptreningen, er blant annet måling av hvilepuls, opplevd anstrengelse, søvn, stress og grad av utmattelse.
 
 Dersom du får symptomer som brystsmerter, blir veldig kortpustet eller opplever å få uvanlig rask eller uregelmessig puls, bør du ta kontakt med lege.
 
 Opptrapping: Trinn en til seks
 På hvert trinn bør du følge med på puls og symptomer, deriblant opplevd utmattelse. Ved forverring anbefales det å gå tilbake til forrige trinn.
 
 Trinn 1: Minst ti dager med hvile. Syv dager uten symptomer.
 Trinn 2: Lett aktivitet. Gange, lett joggetur eller sykling på ergometersykkel. Ingen styrketrening. Pulsen skal være under 70 prosent av maks, og økten skal vare under 15 minutter. Dette stadiet bør man holde seg på i minst to dager.
 Trinn 3A: Treningshyppigheten økes. Du kan gjøre enkle bevegelsesaktiviteter, for eksempel løping/jogging. Pulsen bør være under 80 prosent av maks, og treningen bør ikke vare lenger enn 30 minutter. Belastningen bør økes gradvis. Dette trinnet bør vare i minst en dag.
 Trinn 3B: Økt treningsvarighet, mer komplekse øvelser. Pulsen bør fortsatt være under 80 prosent av maks, og varighet på økten bør være under 45 minutter. Målet er å trene kondisjon og taktikk. Dette trinnet bør også vare i minst en dag.
 Trinn 4: Økt intensitet. Gjenoppta normale treningsaktiviteter. Pulsen bør fortsatt være under 80 prosent av maks, og økten bør vare i mindre enn 60 minutter. Dette stadiet bør vare i minst to dager. Målet er å gjenopprette selvtillit og funksjonelle ferdigheter.
 Trinn 5: Gjennoppta normal aktivitet, tidligst på dag 17.
 Trinn 6: Gjenoppta konkurranse i henhold til idrettens spesifikke tidslinje.


 Kilde NHI.no