BODYPUMP®: er en utholdende styrketrening som styrker hele kroppen. I løpet av timen tar vi for oss alle de store muskelgruppene med hjelp av øvelser som knebøy, press, løft m.m. Vi bruker stang  og vekter. Denne timen vil hjelpe deg å nå den formen du ønsker.

Fordeler med pump/sprint
– 2 fluer i en smekk, styrke og kondisjon
– Bodypump er den ultimate treningsøkten for utholdende styrketrening
– Vi trener de største muskelgruppene, med mange repetisjoner
– Det å bygge muskelmasse gir deg langsiktige fordeler


BODYSTEP®: er en ernergisk step trening. 60 minutt energigivende trening som gjør at du føler deg frigjort og levende. Ved hjelp av step og enkle øvelser får du bedre kondisjon, styrke og koordinasjon. Intensiv time med god musikk, som kombinerer kondisjon og styrke.


Bodybalance er en time som består av 80% yoga, 10% tai chi og 10% pilates. Man trener i hovedsak bevegelighet, balanse og kjerne-muskulatur. I en stresset hverdag får man et pusterom hvor man kan sende blikket innover i kroppen og fokusere på pust og tilstedeværelse. Man er aktiv de første 45 minuttene, mens de 10 siste minuttene har man en avspenningsdel hvor man ligger på gulvet og vender tankene og blikket innover til fantastisk musikk.

RPM Spinning: Er en 45 minutters gruppetime hvor du kontrollerer intensiteten selv på sykkelen. Med god musikk, tar instruktøren deg på en løype med fjellklatring, sprint og flatt terreng. Du styrer din egen motstand og hastighet, slik at du kan bygge opp treningsnivået over tid. Forbrenner opptil 675 kcal på en time!

Fordeler med RPM:
– Ferdig trent før 07.00.
– Morsom måte å forbrenne mange kalorier på
– Passer for alle, siden du selv kontrollerer intensiteten på treningen.
– Du presser deg selv for å øke din personlige ytelse
– Vi sykler i sammen, bli motivert av gruppens energi
– Det er en reise, ikke et løp:)


 

SPRINT:

30 min høy intensitet intervall trening.

Løypa varer alltid i 30 min, men hver tredje måned endres sanger og oppsett av løypa.

Hver sang er delt opp i bolker med høy puls og hvile.


Fordeler med SPRINT:
– Økt muskelmasse og fettforbrenning
– Raske resultater, forbedre kondisjon og utholdenhet
– høy etterbrenning, forbrenner i 48 timer etter endt økt
– Varer kun 30 min, det klarer vi å presse inn i en hektisk hverdag
– Gir økt mental styrke og evne til å utfordre seg selv



ZUMBA kids/jr er barneversjonen av zumba og er dansetrening tilpasset barn i alderen 4-11år. Barna lærer seg kule dansetrinn og bevegelser til melodier som er valgt for at de skal være morsomme og kule for barna.Målet med zumba kids er å fremme en sunn livsstil hos barna, og at trening skal komme som en naturlig del av barnas liv tidlig i oppveksten. Zumba kids vil bidra til bedre koordinasjon, balanse, selvtillit, ansvar, kreativitet, respekt, forbrenning, hukommelse, mm.

Zumba kids jr. – små føtter, mye sjel
45 minutter med danseglede for 5-7 år. Dette er et «dance`n play party for de små føtter, der de får utfolde energi i lek og dans med musikk og bevegelser tilpasset alder.

Zumba kids – Alt vi trenger er en rytme
Er det ultimate danse-fitness programmet for unge zumba fans, alder 8-11 år.
Her kan de spille høyt og rocke med venner til deres egne regler. De lærer dans til musikk tilegnet deres alder. Det handler om å føle seg uredd på dansegulvet, at det er ok og være seg selv og danse som om ingen andre ser på.

ZUMBA®: 60 minutt med en reise gjennom ulike latinamerikanske dansearter og dans fra popverdenen. Bedre kondisjon og “hofte- moves”. Bevegelser og trinn er fra kjente danseformer som cumbia, salsa, samba, merengue og reggaton. Den inneholder også klassiske bevegelser fra aerobic og fitness. Treningsformen passer for alle, uansett alder og kropssform. Fengende og variert musikk gjør dette til en time der du «glemmer» at du trener og humøret og festfølelsen er på topp.


STRONG by Zumba® :kombinerer intervalltrening med høy intensitet som er synkronisert med musikk!

STRONG by Zumba® kombinerer kroppsvekt, muskel- , kondisjons- og plyometrisk trening, synkronisert med original musikk som er spesielt designet for å matche hver eneste bevegelse. Slutt å telle repetisjoner, begynn å trene til takten.

Hver knebøy, hvert utfall og hver burpee blir drevet av musikken, som hjelper deg med å komme deg til den siste repetisjonen, og kanskje til og med fem ekstra. Vi jobber med plyometriske eller eksplosive bevegelser som høye kneløft, burpees og jumping jacks og isometriske bevegelser som utfall, knebøy og kickboksing.

Fordeler med STRONG by Zumba®

Du vil forbrenne kalorier mens du toner armer, ben, mage og rumpe.
Fengende musikk og bevegelser som gjør at du glemmer bort at du trener.
Du trener både utholdenhet og styrke i samme økt.

 

SENIORTRENING: Det er aldri for sent å begynne å trene, og god fysisk funksjon vil helt klart bidra til en enklere og lettere hverdag. Vi trener med kroppsvekt, frivekter, stepkasser og annet enkelt utstyr.

Fordeler med seniortrening
-Økt muskelmasse
-Sterkere skjelett
-Økt muskelfunksjon og balanse

TRX®:  45 minuttslyngetrening som bygger styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet. Brukes av personlige trenere og fysioterapeuter verden over. Men’s Health kårer TRX til årets beste treningsverktøy. TRX bruker din gravitasjon og din egen kroppsvekt for å skape motstand og gir deg muligheten til å justere vanskelighetsgraden, uansett fysisk form og egne målsetninger.


SIRKELTRENING

Her får du trent styrke i hele kroppen, samtidig som en får opp pulsen.

6-10 øvelser som kjøres i en serie - eller sirkel, på tid, ikke repetisjoner, (eks 40sek, 20 sek), mellom hver runde tas en litt lengre pause.

På øvelsene brukes alt fra egenkroppsvekt, vekter, boxkasse, kettlebell, miniband , tau, slamball, o.l.

Sirkeltreningen er med våre personlige trenere, og her loves det mestring, glede og smilepuls, i tillegg til stor entusiasme, godfølelse og masse energi.

STYRKE/STRIKK
60 min styrketrening hvor vi trener de største muskelgruppene.
Vi bruker kroppsvekt,miniband og eventuelt løse vekter (ved behov for mer motstand.)
Her er det lite pauser, så itillegg til styrke trener vi også utholdenhet.
Øvelsene varierer, etter ca 8 uker bytter vi ut en del av øvelsene og  presser kroppen vår med nye utfordringer.

Fordeler med styrke med strikk:
– Strikkene har ulik motstand, timen passer dermed for alle.
– Strikkene gir naturlig flytende bevegelser som følger hele styrkekurven i muskulaturen.
– De gir mest motstand der muskelen er sterkest.
– Trening med strikk har stor effekt på eksplosiv styrke.
– Varierende øvelser med fokus på ulike muskelgrupper.

Levert av IdrettenOnline