To nye gruppetimer

Postet av Klubben Treningssenter den 28. Des 2020

Vi har gleden av å introduserer ikke bare en, men to nye gruppetimer på planene på ny året. Bookingen er allerede åpnet. Hvem er klar?  💥🏋🏼‍♀️

Klubbens StyrkeMix:

mandager kl. 19.00-19.45. Denne gruppetimen vil forgå i sal, og vil bestå av fullkroppsøkter der vi kombinerer styrke og puls! Det er mulig å skalere øvelsene, slik at de passer for deg og ditt nivå🤩

Vi deler timen i to. Første del har fokus på god teknikk og tyngre belastning på de store muskelgruppene💪🏻 I andre del reduserer vi vektene slik at vi kan holde et jevnt og høyt tempo, og her er timens pulstopp💦 Hvordan timen organiseres kan variere. Noen ganger kjører vi EMOM og AMRAP, mens andre ganger kan vi jobbe 45 sekunder på og 15 sekunder av.

STERK rumpe&kjerne:

Timen inneholder en 5-10 minutters dynamisk oppvarming og en 35-40 minutters hoveddel hvor vi trener sete- og kjernemuskulatur. Timen gjennomføres med både sett/rep og tidsintervaller. Du trener på din egen plass i salen hvor du disponerer utstyr som manualer, vekstskiver, strikk og matte, etc.

Trening av rumpa er veldig viktig. Setemusklene er til sammen noen av kroppens sterkeste muskler. Setemuskulaturen er en viktig motor i mange ulike bevegelser. Vi bruker setemusklene for å bevege kroppen fremover eller oppover, skifter retning, tar sats eller akselerer.

En sterk kjernemuskulatur er ikke å undervurdere. Kjernemuskulaturen vår kan sees på som kroppen «kraftsenter». Den kobler over- og underkroppen sammen og er med på så å si all bevegelse vi utfører, eks slår en ball, mopper gulv, løfter opp noe. En sterke kjerne vil gi deg bedre stabilitet og balanse, og kan bidra til å forebygge skader, samt bedre kontroll og styrke når det kommer til fysisk trening.